Svátek

Dnes je: Neděle, 23. září 2018
Dnes má svátek: Berta
Zítra má svátek: Jaromír

Menu

Anketa

Miniaplikace

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Partneři











TOPlist

Mistrovství ČR škol




Hlavní stránka arrow Články arrow 2.liga arrow Zlín C-Orlová B 4,5:3,5 (11. kolo 2. ligy F, 05.04.2009) - AKTUALIZOVÁNO
Zlín C-Orlová B 4,5:3,5 (11. kolo 2. ligy F, 05.04.2009) - AKTUALIZOVÁNO
Napsal Mirek K.   
Sobota, 04. duben 2009

Soupeř přijel v hodně oslabené sestavě, přesto měl výhru v zápase na dosah. Po remíze Balážce a výhře Mariána Jurčíka jsme sice vedli 1,5:0,5, ale zbylé partie moc nadějí nedávaly. Pak postupně prohráli Macura, Beneš a Vlach byl prohraný. Koutný a já jsme pak museli odmítnout remízy ve vyrovnané resp. horší pozici. Oba jsme nakonec své partie vyhráli a tak to po prohře Vlacha bylo 3,5:3,5 a rozhodovala poslední partie. Kuba Roubalík nejdřív nadlouho obětoval pěšce, pak měl kvalitu víc, ale bránil se a navíc měl špatný čas. Nakonec to ale oboje zvládl a přestože nám k jistotě záchrany stačila remíza, dotáhl partii k výhře. Takže se to opět povedlo!

Hosté přijeli se sestavou 6-11, jen zepředu doplněnou o č. 3 Trombíka a vzadu o č. 14 Ondiku. Příprava na zápas se nám evidentně povedla... Vždyť náš kapitán po celou dobu netušil, že soupeř Miry Beneše a nedávný úspěšný účastník MČR juniorů je jeden a ten samý člověk :-). A Karel se vzadu připravoval na několik hráčů, ale zrovna na toho, který na poslední šachovnici odehrál polovinu zápasů, tak na toho ne :-).

Na rozdíl od Béčka, které bylo trochu zaskočené nečekaně silnou sestavou Grygova B (kterému teoreticky nemělo o nic jít), tak nás zase zaskočil soupeř svou papírově slabou sestavou, přestože mu šlo "o život". Podle soupeřových informací dva jejich hráči hrají polské mistrovství, jeden tam má svěřence, atd... Zbývalo už jen naši elovou převahu potvrdit na šachovnicích.

To nám ale zrovna moc nešlo. Pan Macura (5) brzy zjistil, že univerzální tah proti všem neznámým variantám (3.e3) zrovna na budapeštský gambit nefunguje a už po hodině hry byl prohraný. Dařilo se mu ale ještě nečekaně dlouho vzdorovat. Jeho soupeř měl už v minulém kole ze zahájení čistou figuru a pěšce víc, přesto ještě dokázal prohrát. Tentokrát sbíral pěšce, měl jich chvilku až o čtyři víc.

Bílými stál dobře i Marián Jurčík (1), Ludo Balážec (3) měl svého obvyklého španělského pěšce navíc, já (7) jsem hrál s izolákem a marně jsem se snažil to hrát nějak "normálně". Černými Kuba Roubalík (2) dlouhodobě obětoval pěšce za kompenzaci, Petr Koutný (4) stál v zavřené sicilce vyrovnaně, Mrázek s Mirou Benešem (6) přešel z krotkého Ponzianniho do španělky, kde útočil proti Mirově dlouhé rošádě. Karel Vlach (8) stál černými nečekaně v pohodě, žádná tradiční pasivní pozice.

Po dvou hodinách hry dostal Ludo Balážec pokyn nabídnout remízu. Pěšce navíc zrovna ztrácel a pozice byla hodně nejasná. Soupeřka měla sice dost špatný čas, ale rozhodně to byla pro nás i pro Ludu dobrá remíza. 0,5:0,5

Někdy v té době zkazil pozici Karel Vlach, který se lekl soupeřovy šňůry samých remíz a zkusil hrát "na výhru". Stálo ho to pěšce a zdechlou pozici. Mira Beneš stál už taky asi hůř, pan Macura na prohru. Plusem je naopak první šachovnice, dobře stojí Petr Koutný (4), Kuba má kvalitu za pěšce, ale musí se bránit.

Marián (1) to pak také jako první vyhrál. Je sice fakt, že měl letos třikrát bílé, ale stejně byla radost být jeho spoluhráčem. Vždycky samé normální tahy a pak ve 20. tahu vyhraná pozice a o chvilku později výhra a naše vedení. Takže jsme vedli 1,5:0,5, ale vypadalo to, že to je poprvé a naposledy, co vedeme.

Potom prohráli pan Macura (5) a Mira Beneš (6), Karel ještě tahal prohranou pozici. Prohráváme 1,5:2,5 a je jasné, že trojice Roubalík+Koutný+Kocián musí uhrát 2,5 bodu, protože na Karlovo zmrtvýchstání se tentokrát opravdu vsázet nedá. V tom okamžiku Kuba má kvalitu víc, ale už za dva pěšce a svůj špatný čas, Petr Koutný je se svou pozicí spokojený, já naopak stojím blbě i když se snažím tvářit, že ne. Petr Koutný odmítá remízu bez konzultace s kapitánem, já po konzultaci. Já pak s vydatnou soupeřovou pomocí otáčím partii. Nejdřív získávám pěšce. Pak užuž málem přecházím do koncovky s pěšcem víc, než si uvědomím, že přece získávám figuru (všichni to určitě hned viděli, já málem ne - podobně jako nedávno Cyril na Extralize). Takže vyrovnávám (7), vzápětí prohrává Karel (8), ale opět vyrovnává Petr Koutný (4). Takže je to 3,5:3,5 a vše záleží na Kubovi (2).

Ze všech stran slyším, že Kuba určitě neprohraje (přestože F8 v té době ukazuje pro bílou hodně přes +1). A skutečně, za chvilku dělá soupeřka hrubku a jednotahově prohrává. Ale kdyby se nespletla, tak to mohlo být ještě zajímavé.

 

Zlín C 4,5 : 3,5 Orlová B
Jurčík Marián 2435 1 - 0 2143 Trombík Karel
Roubalík Jakub 2216 1 - 0 2108 Olšarová Tereza
Balážec Ludovít 2032 ½ - ½ 2136 Olšarová Karolína
Koutný Petr 2077 1 - 0 1992 Kopta Jiří
Macura Emil 2057 0 - 1 2032 Sieber Martin
Beneš Miroslav 1971 0 - 1 1987 Mrázek Lumír
Kocián Miroslav 2010 1 - 0 1962 Wanot Aleš
Vlach Karel 2023 0 - 1 1930 Ondika Roman

 

Ještě pár postřehů k zápasu:

Dokonce ani při prohře bysme ale nesestoupili a Orlová by ani při výhře nepostoupila. Poruba totiž po minulé výhře s námi porazila i Vsetín (dokonce 7:1) a odsoudila jej tak k sestupu. A Bruntál naopak porazil poslední Rožnov a zajistil si záchranu. Ani jedno z toho jsme však během zápasu nemohli vědět, takže to byly pěkné nervy.

Během celé sezóny platilo, že pan Macura a Karel Vlach stáli ze zahájení blbě, ale pak partie otáčeli a vyhrávali. Tentokrát to ale jaksi nefungovalo, dokonce se po zápase říkalo něco o božích mlýnech :-) Důležitá byla úvodní remíza Ludy Balážce, který naopak obvykle stál ze zahájení lépe a pak to kazil. Tentokrát to nestihl :-)

Zatímco dvě naše výhry byly "čisté" a bez vady (Marián Jurčík a Petr Koutný tím korunovali povedou sezónu), k dalším dvě výhrám nám naopak hodně pomohli naši soupeři. Opět se ukázalo, jak je těžké vyhrát lepší partii, když se musí vyhrát.




  Komentáře (26)
Přidal Pavel Slovák, 08-04-2009 07:52
Já jsem pro, aspoň se to naučíš :p
to mirek
Přidal petr koutny, 08-04-2009 05:26
já jsem proti, protože o neumím :p
Přidal Mirek K., 07-04-2009 22:56
Mira B. to vystihl přesně. Petr Koutný si všímá kdečeho (třeba neaktuální ankety) a nebojí se na to zeptat. Ale že by se naučil třeba tak jednoduchou věc jako rozlosovat blicák nebo aspoň si zapsat svůj výsledek do tabulky, to je prý moc těžké :-). Ale kdy a jak se to chce naučit? Tak mám návrh: Kdo je pro, aby příští blicák losoval Petr? ;-)
Přidal Mira Beneš, 07-04-2009 13:23
Peťo, kdybys byl tak pečlivý a všímavý i v mimošachových zónách, kdo ví, kam bys to až dotáhl ;) ale byls, jediný kdo si toho všiml!
Přidal Pavel Slovák, 07-04-2009 10:19
Tak jsem dostal odpověď: Ahoj, 
zcela jistě máš pravdu, ale SwissManager a hlavně server ŠSČR je nastavený tak jak je. Já mohu správné pořadí uvést ve zpravodaji (Word), ale na web nemám vliv. V závěrečné zprávě to bude zohledněno. 
Jaroslav Kořínek 
 
Nevím, jakým způsobem se vkládají výsledky na web, takže se v tom dál šťourat nebudu. Ale co se týká SwissManagera, tak tam je spousta možností, jak navolit pomocná hodnocení, mj. jsou tam i vzájemné zápasy.
Přidal Pavel Slovák, 07-04-2009 09:39
My už bohužel lepší umístění neuhádáme, tak aspoň budeme předstírat, že vám to přejeme :p
to pavel
Přidal petr koutny, 07-04-2009 09:28
no , kdybych chtěl hecovat tak být lepší v tabulce než Zlín B je taky sranda :grin
Přidal Pavel Slovák, 07-04-2009 09:17
Dobrá otázka. Sice už o nic nejde (je jedno, jestli budete na sedmém nebo osmém místě :-)), ale pořádek musí být. Napsal jsem mail vedoucímu soutěže, uvidíme, co odpoví.
proč je Zlín C až 8????
Přidal petr koutny, 07-04-2009 08:07
proč jsme 8, když Dobrá ( 7 místo) má stejně bodů, stejné skore a my máme lepší vzájemný zápas??????
Přidal rosta, 06-04-2009 19:04
No zásada FIDE to Ludvo není. Právě naopak. U zápočtu turnajů na FIDE by se dokonce měla soutěž započítávat vždy s novými ratingy. Takže třeba soutež, která začne v říjnu a končí dubnu zasáhne tři období a započte se defakto se třemi různými ely. Ale nedělá se to tak, protože by to byla pakárna. Kdysi jsem takto pro Petra Hábu vypočetl poslední velmistrovskou normu. Perfo měl myslím v rakouské lize nějak 2598, ale poté, co jsme započetli u jednoho jeho soupeře zvýšené Elo po novém roce, tak přeskočil 2600 a normu měl.
Přidal Ludo Balazec, 06-04-2009 15:58
Pretoze sutaze sa na elo vzdy zapocitavaju s takymi elami, ake platili na zaciatku sutaze, v tomto pripade k 1.10.2008. To je zasada fide, nie vymysel veduceho sutaze. Takze to, ze si neprehral so salatom, musis takto oznamit, inak by sme sa to nedozvedeli.
pokus o odpoved na dotaz
Přidal Foukal, 06-04-2009 15:57
Protože soutěž družstev startuje k  
určitému datu./třeba 1.10,2008/ 
a po celou dobu soutěže je hráč veden  
v této soutěži pod tímto startovacím elem a rovněž tak celkové výsledky 
a udaje odesílané na výpočet Ela pracují jen s těmito startovacími udaji. 
Mezitím však dochází k novému výpočtu 
národního Ela/určitě k 1.1,2009/ 
ale to se použije až na startu jakékoliv nové soutěže jak družstev a  
jednotlivců. 
K tak vysokému rozdílu jako u Tvého 
soupeře dochází zejména kvůli tomu,že právě získal nové Fide ELO 
a toto nové FIDE přebírá národní svaz.
Dotaz na vsechny
Přidal Mira Beneš, 06-04-2009 15:17
Proc se neaktualizuji ela na soupiskach, kdyz vyjde nove?? Nahore ve vysledcich ma muj souper elo 1987, ale ve svazove databazi 2198??? Pak vypadam, ze jsem prohral se salatem :grin
to Mira
Přidal petr koutny, 06-04-2009 13:58
s tím KM jsem se hodně pobavil :grin , pěkně jsi to vyzdvihl, jen škoda že tam pořád je to K, bez toho K by to vypadalo líp :grin
Přidal Mira Beneš, 06-04-2009 13:07
Jeste musim pochvalit KM Koutného, že to a6 videl hned a bez prispeni pocitace, jde videt,ze ma letos fazonu... :p
Přidal Mira Beneš, 06-04-2009 13:03
to Mira K.: Miro, u mne to do spanelky nepreslo, byl to furt Ponzianni. Pro zajemce: zahajeni jsem kupodivu zahral presne, bílý udělal chybu hned ze zacatku, kdy mi nemel brat kone na c6, ale nechat stat toho sveho na e5 a zahrat f4, aspon tohle doporucuje teorie i pocitac, a misto 0-0-0 za cerneho je jeste presnejsi a mene ostre Sd6 a mala 0-0 s dalsim Dh5 a velkou vyhodou cerneho, nicmene 0-0-0 vubec nic nekazi a udrzuje vyhodu za cerne. To brani kone na a3 pocitac uplne nezavrhuje, ale jako nejpresnejsi po Ja3 ukazuje hned a6 a bily strelec musi odejit, pac obet na a6 nevychazi a pak nasleduji ruzne odskoky jezdce, z nichz nejlepsi bude asi Jb4 s dalsim superpolickem na d3, coz jsme v analyze nevideli nikdo. Co se tyka prubehu parti, tak po Vxb7 uz Fritz hlasi ze je bily vyhrany, ale po delsi analyze hodnoceni meni na nejasno :)) marian Jurcik navrhoval Vd6, vsem se to v analyze libilo s tim, ze mam i motiv Vg6, nicmene kdybych zahral Vd6 a ne Vde8 jako v partii, tak by prislo Vxc7!! a je konec. Hodne divoka a zajimava partie zasluhujici si podrobnou analyzu, a ve ktere souper neztratil hlavu po spatne sehranem zahajeni, nachazel protisance, az jsem udelal chybu.
návrhy na oslavy????????
Přidal petr koutny, 06-04-2009 12:37
Spoustu lidí chce oslavit záchranu, navrhněme co jak do kdy a kdy a pak to rozjedeme. Mimochodem pište, protože v počtu příspěvků nás ohrožuje Zlín B a to přeci bohdá nebude aby kdyby.......
to Karel
Přidal petr koutny, 06-04-2009 12:34
Karle popíchal ses na ježečkových bodlinkách, dobrá zkušenost, ale asi máš pravdu, tva pozice byla pro normální hráče ( ne genia ) pozice vyčkávající, jak to říkal Cyril v pátek na treninku, kdo první vypění prohraje!!
Přidal Karel Vlach, 06-04-2009 11:08
No Miro, přípravou bych to zrovna nenazval.. jen jsem se díval tak trochu co soupeři hrají, já jsem udělal hodně hrubou chybu, to by se mi v takových utkáních stávat nemělo, myslím že místo d5???? jsem měl v klidu zahrát De7 a třeba Vfd8 a nic se nedělo, poučení pro příště že nic se nemá uspěchat.
Přidal Ludo Balazec, 06-04-2009 09:34
Mirku, u mna kecas, zaverecna pozicia je nejasna preto, ze drzim pesiaka viac, keby som ho stracal, bol by som prehrany. Inak priatelsky vas varujem, aby ste postup slecny Karoliny nepovazovali za spolahlivy recept, ako ma dostat do pasivnej pozicie a busit. Ja som pri partii videl jednu moznost sa rozohrat, ale zdala sa mi prilis riskantna, tak som sa bal, ale s Fritzom2 som si overil, ze to funguje a mohol by som skusat hrat na vyhru. A ked uz sme pri mojom ohovaranom Fritz2, musim ho pochvalit, ze Marian Jurcik sa uprimne divil, ze celkom dobre analyzuje jeho partiu s Laznickom ;-)
Doplněna reportáž
Přidal Mirek K., 06-04-2009 00:17
Jako obvykle se nemůžu večer po zápase odtrhnout od PC, takže jsem ještě napsal reportáž ze zápasu a doplnil sestavy.
Podivná partie
Přidal Mirek K., 05-04-2009 21:51
Celkově jsem hrál hodně zvláštní partii. Mám izoláka, ale soupeř ho ani neblokuje ani na něj neútočí. Já pro změnu ani nedělám průlom ani nestavím baterii ani nic dalšího typického pro izoláka. Průlom jsem mohl, ale zdálo se mi, že by se pozice moc zjednodušila a vyrovnala. Z pohledu Fritze8 hrajeme chvilkama přesně tak, jak by hrál on, hned vzápětí ale hrajeme tahy, které jeho "ani nenapadnou". A čím víc se snažím hrát "přirozeně", tím podivněji stojím:-(. Až nakonec mi musí pomoci soupeř (viz můj předchozí komentář).
Po přehrání mojí partie
Přidal Mirek K., 05-04-2009 21:47
Tak mě dodatečně polilo horko... Když jsem chtě nechtě musel odmítnout remízu, tak Fritz8 říká "-1". Dalšími dvěma tahy jsem se dostal dokonce až na -2,25! A tentokrát je asi jedno, jestli to je Rybka nebo Fritz2, protože jsem prostě mohl ztratit pěšce a pozice by se mi totálně rozpadla. Soupeř toho nevyužil a nejdřív stáhnul hodnocení zpátky na tu -1 a pak se v pozici úplně ztratil, zatímco já jsem naopak konečně začal něco hrát.
Přidal Mira Beneš, 05-04-2009 20:26
No jo Peto, ale co je mi to platne, kdyz ty "genialni" tahy nevidim ve vazne partii :eek diky vsem za fajn sezonu, bylo furt o co hrat a melo to naboj. V pristi sezone bych si ale klidne odpustil 300km vylety do Ostravy či do Bruntálu...
pěkné, moc pěkný
Přidal petr koutny, 05-04-2009 19:25
zažil jsem asi nekrásnější sezonu v sachu, ne proto, že by se mě dařilo,a ono se dařilo, ale spíš protože jsem hrál v družstvu, které makalo a spíše než hráčskou sílou dávalo do každé partie své srdíčko a ono to je i někdy víc než ELo. Nechci tady říkat kdo zářil a vyzdvihovat jedince, ale chci poděkovat všem, že jsem mohl u toho být, zažít to a opravdu bylo to krásné.Před každým zápasem šlo vidět, že jdeme do toho po hlavě a že dáme do toho víc než v nás doopravdy je a povedlo se. Z mého pohledu skvělý zážitek. 
Z dnešního pohledu to vypadalo špatně, pak ještě hůř a nakonec to vyšlo a povedlo se. Následně malá akce v hospodě, kdy Mira Beneš předvedl opět několik svých krásných geniláních tahů, kdo neviděl v zahájení bílého koně na g6 v partii s Pěťou Kičmerou dnes o hodně přišel. Už se těším na oslavu na zakončení sezéony.
Gratuluji
Přidal Foukal, 05-04-2009 15:13
Brabo borci zvládli jste to!!!

Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář.
Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte..

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.2

 

Poslední komentáře

klik ŠK Zlín C – ŠK Do...
Céčko hrálo moc pěkný zápas. Proti silnému Dolnímu Němčí dvakrát vedlo a nebylo daleko k remíze. ...
Autor: Mirek K.
[11.04.2018 - 00:00:02]
klik Před víkendem 17....
Áčko se určitě nebude spoléhat jen na modlitby. :-) Ale stejně jako dneska, i v posledním kole zk...
Autor: Mirek K.
[18.03.2018 - 22:11:34]
klik Před víkendem 17....
Tak rovnou přidám menší gratulaci i pro Céčko k záchraně. Ambice letos myslím podle soupisek zúča...
Autor: Foukal
[18.03.2018 - 18:24:15]
klik Před víkendem 17....
Velká gratulace do sousedního klubu k postupu do ZKP !
Autor: Foukal
[18.03.2018 - 16:27:22]
klik Cyril s Jakubem z...
Myslím, že Cyrilovi na další normu nechyběla jedna partie, ale tři.
Autor: Pavel Slovák
[09.03.2018 - 10:51:47]
© 2018 Šachový klub Zlín
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Parse error: syntax error, unexpected $end in /mnt/data/accounts/s/sachzlin/data/www/modules/mod_birthday.php on line 95